Intermodális csomópont – belsőépítészet

Kecskemét | 2015
lintermodlatvany4

A Tima stúdió-KÖZTI Zrt. tervezésében készülő kecskeméti Intermodális csomóponti épület közönségforgalmi tereinek belsőépítészeti kiviteli terveinek elkészítésében vettünk részt. A tervezett Intermodális Csomópont (ICS) egyesíti a „rövid utak”-ra épülő utasvezetési elvet, illetve a különböző közlekedési ágak racionális – a lehető legkisebb helyre történő – integrálását. A híd épület kapcsolatot teremt az eddig a belváros felől nehézkesen megközelíthető Hunyadiváros irányába is. Fontos szempont volt a különböző funkciókhoz kapcsolódó forgalmak megfelelő megtervezése. Alapvető cél volt az üzemi tevékenységekhez és a közönségforgalmi funkciókhoz tartozó forgalmak áramlásának egyértelmű szétválasztása. Az új épület megvalósítása esetén mind a MÁV, mind a DAKK (a távolsági és városi közlekedést üzemeltető társaság) kiszolgáló funkciói is részben itt kapnak elhelyezést. Az Intermodális Csomópontban integrált utastájékoztatási rendszer kerül kiépítésre, a kijelzők elhelyezése, a kijelzés módja a különböző közlekedési ágak között összehangolásra kerül.

Konzorciumvezető:Utiber
Vezető építész tervező:Tima Zoltán / Közti Zrt.
Projekt építész:Márk Péter / Közti zrt.
Belsőépítészeti kiviteli terv:Tóth Csaba, Kacsoh Gábor /4n Építésziroda
Világítástechnika:Mikuska Ádám
Tartószerkezet:Gurubi Imre
Épületgépészet:Szakál Szilárd
Elektromos:Máramarosi András
Gyengeáram:Ritzl András
Látszóbeton:Varga Péter István
Tűzvédelem:Mészáros János
Tájépítész:Mohácsi Sándor
Akadálymentesítés:Babits Bernadett
Belső terek bruttó alapterülete:3.000 m2